Tuesday, July 2, 2013

Konvensyen Muslimah TM 2013 "Dunia ditanganku, akhirat dihatiku" meriah !!



Konvensyen Muslimah TM 2013 telah diadakan pada 24 – 26 JUN 2013 yang lalu di De Baron Hotel and Resort, Kuah, Pulau Langkawi, Kedah disertai oleh 170 orang ahli BAKIT TM dan BAKIT MMU dan juga wakil pesara TM.  

Konvensyen yang bertemakan ”Dunia ditanganku, Akhirat dihatiku” ini telah dirasmikan oleh YBhg Puan Seri Datin Sri Sharifah Aamenah Aljunid, isteri kepada Penaung BAKIT TM, manakala Majlis Penutup telah disempurnakan oleh YBhg Puan Noor Lela bt Baba, State General Manager, Kedah & Perlis.  

Tujuan konvensyen ini diadakan adalah untuk mendedahkan peranan muslimah yang sebenar dalam masyarakat dan dunia kerjaya, memperbaiki sifat ibadah harian wanita, mendekatkan muslimah dengan Alquran dan diharapkan dapat memainkan peranan sebenar selari dengan penciptaannya dimuka bumi ini. 

Di samping itu, peserta juga didedahkan dengan undang-undang Islam yang sentiasa membela wanita dalam semua situasi dan keadaan.


Kertas kerja telah disampaikan oleh penceramah-penceramah yang terkemuka di tanahair termasuklah Ustazah Dr Sofiah Shamsuddin, Ustaz Dr. Zaharuddin Abdul Rahman , Ustaz Dr Izhar Ariff, Imam Muda Asyraf, Ustaz Ahmad Husni Abd Rahman, Ust Mohd Isa Abd Ralip dan Ustaz Ahmad Syarief Fadhli.

Satu sambutan kecil telah diadakan untuk meraikan perpisahan Puan Nor Hairiah Mat Top, Pengerusi Bakit HELWA yang memilih untuk tidak menyambung kontrak kerjanya dengan TM.


No comments:

Post a Comment