Thursday, October 24, 2013

Program Ziarah Qurban NYDP BAKIT KL ke Desa Pakel, Banyu Wangi Jawa Timur



Program ziarah Qurban dengan kerjasama Mahaad Tahfiz Al Quran Wal Imamah, Meru, Klang telah diadakan selama 4 hari bermula dari 13/10/2013 hingga 16/10/2013. 





BAKIT KL melalui NYDP BAKIT KL, Hj Muhamad Azhar Hj Saidan Ahmad telah menyumbangkan sekitar RM 1000 kepada  Tabung Pembinaan Masjid Desa Pakel, Pasentren yang dinaungi oleh Yayasan Askandariah yang menempatkan  5,000 pelajar dan Mashaf Al Quran, Al Quran Terjemahan dan Kitab untuk Surau Hidayah, Banyu Wangi.

10 ekor lembu dan 10 ekor kambing telah dikorban dan di aqiqahkan di Desa Pakel  dan juga di kampong sekitarnya dimana penduduknya  adalah dari bangsa Jawa Madura.



Sambutan yang diberikan amat memberangsangkan dengan pengisian ceramah agama, burdah serta persembahan nasyid.  Solat Hari Raya Eidul Adha diadakan di tapak masjid yang  terbengkalai atas cadangan rombongan dari Malaysia sebagai tanda kesungguhan dan komitmen untuk menyiapkan masjid yang telah lama terbengkalai. Ustaz Mohd Izat telah diberi penghormatan untuk menjadi khatib seterusnya mengimamkan solat Eidul Adha .

 BAKIT KL akan bekerjasama dan membantu Ustaz Azrul Hakim di dalam mengumpulkan dana bagi merealisasikan cita cita dan azam penduduk setempat bagi membangunkan masjid tersebut di Desa Pakel.





No comments:

Post a Comment